Ikke-kategoriseret

andet indblik

I Odense centrum ligger museet for H.C. Andersen, den verdensbe-
rømte forfatter fra 1800-tallet. Museet er fyldt med både papirklip,

bøger og andre sager fra forfatterens tid. Går man igennem museet
ser man dog noget, som skiller sig ud. Der er iPads og VR-briller. Disse
er med til at give et helt andet indblik i H.C. Andersens verden.

Dette er også målet med denne opgave at skabe en oplevelse for bru-
geren, som formidler fortællingen på en ny måde.

Efter research fremkom idéen med at den besøgende skulle få for-
nemmelsen af at gå ind i et eventyr. En idé, som er videreudviklet

gennem udvikling og test af prototypen.
Hvordan kan man skabe brugeroplevelser i H.C. Andersen Museum?
Hvordan finder man en brugeroplevelse, som passer bedst til
brugerens behov?
– Hvordan kan denne brugeroplevelse skabe eventyrlige brud
med den eksisterende formidling?
– Hvordan skabes prototypen?
– Hvordan videreudvikles der på prototypen?

Spørgeskema
Spørgeskema anvendes for at indhente viden fra markedet, som bruges i
udviklingen af brugeroplevelsen.
Desing thinking

Design thinking bruges til produktudvikling, hvor der tages højde for mar-
kedets egentlig behov og ikke formodninger.