Ikke-kategoriseret

teknik kunne løfte

Svarene på spørgeskemaet viste, at brugene efterspurgte noget, som

kunne gøre oplevelsen mere spændene. Især gennem digitale installa-
tion, viste de adspurgte interesse. Da brugerundersøgelserne viste at ik-
ke-brugerne synes museer var blandt andet gammeldags og kedelige,

vil lige netop en brugeroplevelse, som kunne fortælle om H.C. Andersen
på en anden måde, ved hjælp af f.eks. teknik kunne løfte lige nøjagtig
denne opgave.
Tanken bag det eventyrlige rum var, at skabe en oplevelse for brugeren af at

være med i et eventyr. Det skulle være således, at når man kom ind i rum-
met, så følte man, at man var i en anden verden – H.C. Andersens verden.

Både alle vægge og gulvet skulle der være projekteret film på. Det kunne
f.eks. være en scene fra Tommelise, gulvet ville være vand i bevælgelse og på

vandet var der åkander. Tog man sin telefon frem, vil man kunne se Tomme-
lise gå rundt inde i rummet vha. augmented reality.

Et museum i Tokyo har et rum som dette (se billede over). Tanken er, gøre
noget lignende – bare med H.C. Andersens eventyr.
Dette ville især også være interessant for personer, som normalt ikke tager
på museet, da dette vil være en oplevelse i sig selv. Dertil så vækkes eventyret
bogstaveligt talt til live og tager brugeren med i det.
Hvert halve år kunne der så lavet en scene fra en nyt eventyr og på den måde
få folk til at komme tilbage og gøre oplevelsen forskellig fra gang til gang.